Få flere kunder til din byggeforretning

Har du din egen byggeforretning og vil gerne have flere kunder i biksen? Så følg med her og få nogle tips til, hvordan du gør din virksomheds hjemmeside mere synlig. Dette kan nemlig hjælpe dig med at få flere kunder til din forretning.

SEO
Det kan være en rigtig god ide at tage et kig på din hjemmeside i første omgang. SEO’en på din side kan nemlig godt trænge til at blive fornyet. Start med at lave en analyse af hjemmeside, så du kan se, hvordan SEO’en ser ud.

Er den tekniske SEO i orden? Det ser du blandt andet på, hvor hurtigt siden loader, om der er broken links, om dataen er struktureret, om siden er mobilvenlig, og om der er duplicate content på siden. Er din hjemmesides off site SEO i orden? Dette kan blandt andet forbedres med linbuilding. Det betyder, at sites med en høj DR og relevans, har links til din side. Til sidst er det en god ide at tjekke, om den sproglige SEO er i orden. Er dine SEO tekster opsat korrekt? Er der lavet SEO tekster på alle relevante søgeord til din hjemmeside?

Online markedsføring
Online markedsføring er altid en god måde at blive mere synlig og tiltrække kunder på. Som byggeforretning, har du nok både private og erhvervskunder. Derfor kan platforme som Facebook, LinkedIn og Google være gode for dig.

Med Facebook kan du ramme en bred målgruppe, da mange virksomheder og privatpersoner har en Facebook profil i dag. Her kan du lave markedsføring som regelmæssige opslag og Facebook annoncer. Med Facebook annoncer kan du målrette din markedsføring til din virksomhedsmålgruppe. Du kan derfor få synliggjort din virksomhed overfor potentielle kunder.

LinkedIn er generelt mere rettet mod virksomheder – eller b2b, som det også hedder. Derfor kan denne platform også være nyttig for dig, når du prøver at få flere erhvervskunder til dit byggefirma. Dette kan igen gøres igennem regelmæssige opslag og LinkedIn annoncer være en god måde at synliggøre din virksomhed overfor andre virksomheder.

Derudover er Google Ads også en rigtig god måde at markedsføre dit byggefirma på. Mange bruger Google som søgemaskine, så derfor er det en god måde at markedsføre sig på.

Prøv dig frem og se, hvilken platform, der giver mest udbytte af markedsføringen. Du kan med fordel også vælge at blande dem og vælge flere.