Bedre placeringer i Google kan være afgørende

Få bedre placeringer i google med Say it

Bedre placeringer i Google kan være afgørende for virksomhedens online succes, og det er der flere grunde til. I denne artikel kommer vi ind på nogle af hovedårsagerne til, at google placeringerne har så afgørende en betydning for din virksomhed.

 

Google er verdens største søgemaskine

I og med der ikke rigtig findes nogen konkurrent til Google, når det kommer til søgemaskiner. Så er det også Google, der sætter dagsordenen for, hvordan du opnår bedre placeringer i deres søgeresultater. 

Der  foretages mere end 40.000 søgninger på Google i sekundet, hvilket bliver til mere end 1,2 billioner årlige søgninger. Google ejer ca. 95% af al verdens søgetrafik. Derfor er det også af enorm vigtighed, at din virksomhed kommer op, når man søger på de tjeneste og yderlser som i tilbyder.

 

Du skal kunne findes på den første søgeresultat side

Du kender det sikkert fra dine egne søgninger på Google. Hvor ofte bevæger du dig om på side 2 af søgeresultaterne? Er du ikke mere tilbøjelig til, at ændre din søgning fremfor at klikke dig om på side 2 eller 2 i resultaterne? Svaret på dette spørgsmål giver næsten sig selv. Som internetbrugere er vi utrolig utålmodige mennesker. Vi forventer, at alt bliver serveret til os med lynets hast og lige som vi ønsker det.

For at imødekomme det forbedre Google hele tiden sine algoritmer, samtidig med at de vil vide mere om dig. Når Google løbende beder dig om at acceptere deres privatlivspolitik, få adgang til din lokation, tilbyder dig fremragende gratis services som blandt andet, Google Earth, Google Maps, Gratis lagerplads i skyen og en gratis email adresse. Så er det alt sammen fordi de ønsker at vide mere om dig. Dels for at kunne levere de rigtige søgeresultater til dig, men i større grad for at kunne levere de rigtige annoncer til dig.

 

Virksomheder bliver nødt til at tilpasse sig Google

Om man kan lide det eller ej, bliver man som virksomhed nødt til at forholde sig til Google. Det er her dine kunde er, og det er her, de søger, efter de ting de har behov for. Så hvis du vil sælge på nettet, kommer du ikke uden om Google. Spørgsmålet er så bare om du vil betale for dine placeringer i Google, eller om du vil gøre dig fortjent til dem. Du kan få bedre placeringer i Google på begge måder. De betalte placeringer kan du få igennem Google Ads. De placeringer du gør dig fortjent til, får du ved har lave indholdet på din hjemmeside, sådan som Google gerne vil have det. Det vil sige, du optimerer det til Google. Det kalder man også for søgemaskineoptimering.